Vissza a bejegyzésekhez

Előnyök

A burgonyát mindenki szereti, mert finom, olcsó és bármikor beszerezhető. Számos fajtája és elkészítési módja szerepel az európai konyhák receptkönyveiben. A krumpli a természet igen egyszerű, de tökéletes alkotása, amelyről nagyanyáink nagyon is jól tudták, hogy nem csak a sütve vagy főzve fogyasztott gumója lehet hasznos szervezetünk számára.

A burgonya több létfontosságú vitamint és ásványi anyagot is tartalmaz, úgymint A, B1, B6, C-vitamint, foszforsót, vasat, magnéziumot, káliumot, antioxidánsokat (karotinoidok, flavonoidok) valamint gyorsan telítő hatású szénhidrátot, amino-savakat, fehérjét és rostokat.

Álmatlanul forgolódóknak ugyan egy pohár főtt burgonya lé elfogyasztása ajánlott lefekvés előtt, azonban a szervezet belső betegségeivel szemben leginkább nyersen használjuk a burgonyát, lázas állapotokban annak reszelékét helyezve a talpra, más esetekben a reszelt gumó levét reggelente fél pohárral, vagy naponta 2-3 pohárral fogyasztva.

Kedvező élettani hatásait az is jól mutatja, hogy egy 2-3 hetes krumplilé-kúra vértisztító-, lúgosító hatásának köszönhetően normalizálja a keringést, növeli a test vitalitását és csökkenti, egyes esetekben megszünteti annak akut gyulladásos folyamatait.

A tiszta krumplilé jótékony vizelethajtó hatása miatt a szem alatti és boka körüli ödémák jelentősen csökkennek, valamint kíméletesen méregtelenít, megszabadítja a bélrendszert a felhalmozódott salakanyagoktól és megtisztítja a testet a nehézfém lerakódásoktól.